Genveje

Guldborgsund Kommune

Værktøjer

Hvad kan jeg selv gøre for at få bedre dækning?

I Guldborgsund Kommune er der generelt en god udendørsdækning, hvor man problemfrit kan tale i mobiltelefon. Der er dog områder - særligt indendørs - hvor dækningen opleves som dårlig.

Der kan være flere årsager til, at indendørsdækningen opleves som dårlig. Det kan være:

  • Din mobiltelefon
    Der er meget stor forskel på antennekvaliteten i mobiltelefoner, hvilket har en stor betydning i forhold til oplevelsen af, hvor god dækningen er. Det kan indimellem hjælpe at skifte sin mobiltelefon ud med en anden, der har en bedre antenne.
  • Din bolig
    Isolering, alukraftfolie, termoruder m.m. kan hæmme mobilsignalets muligheder i at trænge ind i huset. Nogle selskaber tilbyder mobildækning gennem husets wifi (wifi calling) hvilket kan afhjælpe problemet. Kontakt dit mobilselskab og hør, hvilke muligheder du har for dette.
  • Dit teleselskab
    Der er fire selskaber i Danmark, der leverer mobildækning - TDC/YouSee, Telenor, 3 og Telia. Teleselskaberne kan have varierende dækning i kommunen, hvorfor det muligvis vil kunne hjælpe at skifte til et selskab, der leverer en bedre dækning på din adresse.
  • Ingen mobildækning
    Enkelte områder i kommunen har ringe dækning fra alle selskaber. For de områder indgår Guldborgsund Kommune i dialog med teleindustrien og i samarbejde arbejder på at skabe dækning.

Ønsker du at få afdækket mobildækningen for din bolig kan konsulent Niels Kjærgaard kontaktes på 2518 1909 eller NLK@guldborgsund.dk

 

Senest opdateret:  21. Februar 2017

Kontakt

Guldborgsund IT
Hammerlodden 1 B
4800 Nykøbing F

Niels Kjærgaard
Telefon 25 18 19 09

Mail: nlk@guldborgsund.dk