Skab et projekt sammen med os

Vi vil rigtigt gerne lave projekter sammen med jer til gavn for vilde insekter, dyr og planter.

Så har du en idé, så del den med os.

Måske drømmer du om at en af vores græsplæner bliver forvandlet til blomstereng, eller du kunne måske tænke dig at adoptere et træ?

Så har du en idé, så tøv ikke med at skrive til os.

Jo større opbakning, du kan skaffe til dit drømmeprojekt i dit lokalområde, jo større er sandsynligheden for vi kan føre det ud i livet. Så tag gerne en tur rundt i kvarteret og hør hvad stemningen er for at lade græsset gro eller måske erstatte det af blomstereng.

Inspiration til fælles projekter

Billede af æbletræer klar til at blive plantet

Har du lidt kærlighed til overs? Så har du måske lyst til at give et lille nyt træ en god opvækst?

Du kan nemlig hjælpe os med at få masser af træer i kommunen, ved at adoptere et træ.

Når man adopterer et træ, siger man ja til at passe godt på træet i tre til fem år. Det betyder, at man skal vande det og fjerne ukrudt omkring træet, indtil det er stærkt nok til at stå på egne ben. Til gengæld er det os, der køber træet, planter det og står for al fremtidig beskæring.

På den måde kan vi få rigtigt mange træer i kommunen, når vi deles om ansvaret.

Vær opmærksom på at vi kun kan lave aftaler for træer, der bliver plantet på vores arealer.