Gå til hovedindhold

Betaling

Herunder findes information om "Mit Betalingsoverblik" samt spørgsmål og svar om opkrævning, gebyr m.m.

Billede af Guldborgsund med mønter i forgrunden

Indhold

    Mit betalingsoverblik

    Mit Betalingsoverblik giver dig en overblik over de regninger der kommer fra Guldborgsund Kommune. Du finder overblikket ved at klikke på nedenstående link.

    Klik her for at gå til Mit Betalingsoverblik (kræver NemID)

    Via Mit Betalingsoverblik kan du desuden tilmelde en regning til Betalingsservice. Så bliver de fremover betalt til tiden, helt automatisk. Indtil dine regninger fremgår af din oversigt, skal du betale dem som du har gjort hidtil.
    Bemærk - af systemmæssige årsager, kan din regning fremgå af oversigten i op til 14 dage efter sidste betalingsfrist, også selv om den er betalt via Betalingsservice.

    Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan betale min regning?

    Hvis du er kommet i en situation, hvor du har vanskeligt ved at betale dine regninger til kommunen, kan du kontakte Opkrævningen for at få en forlænget betalingsfrist eller få lavet en kortere betalingsaftale.

    Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler til tiden?

    Hvis du ikke har betalt din regning senest rettidige betalingsdag, sender vi en rykkerskrivelse, som er pålagt et gebyr.

    Betaler du ikke rykker nr. 1, sender vi rykker nr. 2, som også er pålagt gebyr.

    Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler efter rykker nr. 2?

    Betaler du ikke din regning efter rykker nummer 2, overdrages restancen til inddrivelse via SKAT. De opkræver egne gebyrer og renter i forbindelse med inddrivelsen.

    Spørgsmål

    Har du spørgsmål til din regning, kan du kontakte den afdeling i kommunen, der har sendt regningen.
    Har du spørgsmål angående betaling af regningen, kan du kontakte Opkrævningen.

    NemKonto

    NemKonto er et system, der matcher dit CPR-nummer med den bankkonto, som du har valgt som din NemKonto. På den måde sikrer vi, at det er den rigtige person, der modtager pengene.

    Det betyder også, at det offentlige ikke har adgang til at se din konto.

    Brug MobilePay til dine faste betalinger

    Videoen nedenfor viser hvordan du tilknytter MobilePay til den faste betaling.

    Kontakt

    Center for Borger og Branding

    Borgerservice

    Kongensgade 43 4800 Nykøbing F

    Telefon: 54 73 10 00

    Send Digital Post (kræver NemID)