Ung

Åben rådgivning og anonym rådgivning

Åben og anonym rådgivning er tilbud, hvor forældre, børn og unge kan få råd og vejledning i forhold til at håndtere forskellige udfordringer.

Dekorativt

Åben rådgivning

Du kan være anonym, hvis du ønsker det.

Udfordringerne kan være forskellige, men omfatter for eksempel:

• Mobning
    • Ensomhed
    • Skilsmisse
    • Vold og misbrug
    • eller andre udfordringer i hverdagen.

Hvis vi vurderer, at du og din familie har brug for yderligere rådgivning eller behandling, hjælper vi med at henvise dig til rette sted.

Hvem kan gøre brug af Åben rådgivning?

Alle børn og unge under 18 år og deres forældre med fast bopæl i Guldborgsund Kommune, kan gøre brug af Åben rådgivning.

Hvordan gør jeg?

Du kontakter PPC Psykologisk Pædagogisk Center på telefon 54 73 29 50, så finder vi ud af, hvem du skal tale med.

Hvad er Anonym rådgivning?

Anonym rådgivning er et tilbud om pædagogisk rådgivning og sparring til og med forældre med børn i alderen 0-18 år.

Samtalerne er anonyme, og bliver derfor ikke registreret.

Udfordringer, der kan gives råd og sparring omkring kunne for eksempel være:

• Grænsesætning i forhold til små børn
    • Grænsesætning i forhold til teenagere
    • Konflikter imellem børn og forældre
    • Konflikter imellem forældre
    • Uenighed om børneopdragelse
    • Hverdagen giver anledning til bekymring for barnet
    • Eller hvad der måtte fylde i din/jeres familie

Hvis det vurderes, at du og din familie har brug for yderligere rådgivning eller behandling, vil vi hjælpe med at henvise dig til det rette sted.

Hvem kan gøre brug af Anonym rådgivning?

Alle forældre til børn i alderen 0-18 år og med fast bopæl i Guldborgsund Kommune, kan gøre brug af Anonym rådgivning.

Hvordan gør jeg?

Du henvender dig til PFI - Pædagogisk Forebyggelse & Indsats på telefon 25 18 00 86, hvor du kort fortæller, hvad du/I ønsker hjælp til. Herefter skrives du/I op til samtale med en familiekonsulent. Når en familiekonsulent har ledig tid, bliver du/I kontaktet, og I laver aftale om 1. samtale.

Samtalerne finder sted i Familiehuset, Kongensgade 37, 4800 Nykøbing F.

Center for Trivsel og Social Indsats