Gå til hovedindhold

Har du modtaget et spørgeskema vedrørende afløbsregistrering?

Sådan vil din sag forløbe

Indhold

    1. Afløbsforhold skal afklares

      Kommunen sender et spørgeskema til dig, hvor du bedes udfylde hvad du ved om afløbsforholde på ejendommen – derudover leder vi i gamle arkiver for at se, hvad der ligger. Hvis det ikke er nok til at få afklaret afløbsforholdene på ejendommen, vil vi foretage et fysisk tilsyn. Det er på kommunens regning – og vi orienterer dig selvfølgelig inden vi kommer.

    2. Afløbsforholdet fastlægges

      Der sendes et brev, hvor kommunen fortæller, hvad der er konstateret af afløbsforhold på ejendommen

    3. Der varsles påbud om forbedret rensning af dit spildevand

      Der varsles et påbud, hvor du har mulighed for at komme med kommentar.

    4. Påbud

      Der gives påbud om forbedret rensning af dit spildevand. Her vil der være en frist for hvornår der senest skal være etableret forbedret spildevandsrensning på ejendommen. Det er angivet i vandområdeplanenerne, hvor meget spildevandet skal renses fra de enkelte områder. Det afhænger af hvilket vandopland, dit spildevand løber til.