Gå til hovedindhold

Borgerportalen

I Borgerportalen kan du se, hvad der står i dine sager og journaler på social- og sundhedsområdet i Guldborgsund Kommune.

 

Indhold

    Borgerportalen indeholder oplysninger på social- og sundhedsområdet.

    Hvis du har en sag, kan du gå ind på Borgerportalen og se:

    • Personoplysninger

    • Ansøgninger

    • Bevillinger

    • Afgørelser

    • Breve

    • Notater

    • Kalenderaftaler

    • Tilstande

    • VUM handlingsanvisninger (voksenudredningsmetoden)

    Du kan logge ind på Borgerportalen med mitID (nyt vindue).
    Borgerportalen findes også som app, som du kan hente, hvor du normalt henter apps til din smartphone eller tablet.

    1. Klik her for at åbne Borgerportalen (nyt vindue).
    2. Vælg "Log ind Pårørende", og log på med dit eget MitID.
    3. Nu skal du trykke på knappen "Ansøg om fuldmagt", hvorefter du viderestilles til Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside, hvor du anmoder om fuldmagt. Bemærk, at feltet, som du skal krydse af, hedder "Giv fuldmagt til kommunens social- og sundhedsportal".

    Guldborgsund Kommune har ikke mulighed for at hjælpe med tekniske spørgsmål.

    Hvis du som borger ikke er digital, men ønsker, at dine pårørende skal kunne se dine journaler osv., så kan der laves digital fuldmagt på papir i Borgerservice.

    I Borgerservice er der tidsbestilling, og det er derfor vigtigt, at du ringer og aftaler en tid på telefon 54 73 11 54. Her kan vi vejlede dig i, hvordan dine pårørende kan få fuldmagt, og det er også her, vi kan booke en tid til dig.

    • Brug appen Borgerportalen i stedet for
    • Gentag loginprocessen nogle gange
    • Sæt ✔ i feltet "Husk mig i 1 år" ved MitID-vinduet
    • Prøv en anden PC

    Guldborgsund Kommune har ikke mulighed for at hjælpe med tekniske spørgsmål.