Gå til hovedindhold

Studieflex

Studieflex er et tilbud dig, der er under uddannelse og ikke har adgang til anden offentlig transport

Busstoppested skilt

Indhold

    Borgerservice har lukket mellem jul og nytår 2022.

    Hvis du ønsker kørsel i uge 1. (2023), skal du indsende dine kørselsbehov senest d. 22. december 2022.
    Hvis du indsender efter d. 22. december 2022, vil du først få kørsel fra uge 2 (2023)

    God jul & godt nytår

    Når du er med i Studieflex-ordningen, bliver du hentet hjemme hos dig selv og kørt til dit uddannelsessted.

    Du har mulighed for at bestille gratis kørsel både tur/retur. Vær opmærksom på, at kun uddannelsesrelaterede kørsler er med i ordningen - fritidsrejser betales ikke.

    Der er kørsel fra alle områder i Guldborgsund Kommune.

    Dit tilbud om kørsel varer i perioden august 2022 til skolesommerferien i 2023 eller til du evt. tidligere stopper på uddannelsen

    Ny ansøgninger behandles indenfor 15 arbejdsdage

    Hvem kan køre med Studieflex?

    Du skal kunne sige ja til følgende:

    • Du er mellem 15 – 25 år,
    • Du er aktiv på en uddannelse (praktik tæller også),
    • Du har bopæl i Guldborgsund Kommune, og
      1. Din bopæl ligger minimum 5 km væk fra nærmeste togstation,
      2. Din bopæl ligger minimum 1,5 km væk fra nærmeste busrute.

    Sådan bestiller du studieflex

    Du skal tilmeldes og godkendes for at kunne bruge ordningen. Hvis du opfylder kravene, skal du udfylde denne webformular:

    Ansøg/ændre studieflex (nyt vindue)

    Her beskriver du dit transportbehov, og vi sørger så for at bestille kørsel til dig i hele den periode, du har oplyst.

    Du skal udfylde formularen hver gang, du får nye kørselsbehov og senest om torsdagen i ugen før, du skal bruge kørsel. Det kan ikke forventes ved for sent indmeldte tider, at vi kan garantere kørsel i den ønskede uge. 

    Hvis der er bemærkninger til kørslen f.eks. anden afhentningsadresse end folkeregisteradressen, besked om fast skema mm, skal dette noteres i bemærkningsfeltet. 

    Sådan afbestiller du Studieflex

    Det er vigtigt, at du husker at ændre eller afbestille rejsen, hvis der en dag, du ikke skal med. Det gør du sådan:

    Inden for vores åbningstid i god tid inden en planlagt rejse:
    Ring til os på telefon 5473 1000. Her kan du både afbestille, ændre tider og bestille nye afgange.

    Uden for vores åbningstid hverdagen før en planlagt rejse:
    Ring til Movia på telefon 7026 2727.

    Har du spørgsmål til Studieflex?

    Ring 5473 1000.

    Værd at vide

    Du kan benytte studieflex alle dage mellem kl. 6.00 og kl. 23.00. Du får altid oplyst det præcise klokkeslæt for hvornår du bliver hentet, og du skal være klar 5 minutter før dette tidspunkt.

    Du har mulighed for at tilmelde dig FlexUpdate, som er en sms-service, der sender en påmindelse forud for rejsen. Du kan læse mere om denne service, samt tilmelde dig her:  

    Tilmeld dig til FlexUpdate (nyt vindue)

    Hvis vognen er mere end 15 minutter forsinket skal du kontakte Movias kundecenter alle dage på telefon 7026 2727 - tast 1.

    Når du bestiller, finder vi det tidspunkt, der ligger tættest på det, du ønsker. Da Studieflex koordineres med Flextrafiks andre kørsler, kan det være nødvendig at skubbe afhentningstidspunktet op til 45 minutter efter dit ønskede afhentningstidspunkt.

    Kontakt

    Center for Teknik & Miljø

    Kollektiv transport

    Telefon: 54 73 10 00

    Send digital post (kræver MitID)