Gå til hovedindhold

Aktuelle udbud

Oversigt over aktuelle udbud.

Indhold

    Guldborgsund Kommune udbyder en Kontrakt om Tryghedsalarmer, der er opdelt i to delkontrakter, henholdsvis Delkontrakt 1 Nødkald og Delkontrakt 2 Digital Observation.

    Guldborgsund Kommune stræber efter i samarbejde med leverandører på to delkontrakter at udrulle en samlet løsning, der omfatter et moderne, cloudbaseret nødkaldssystem, GPS-udstyr, personalealarmer og en integreret digital observations- og tilsynsløsning.

    Formålet med udbuddet er derfor at indgå kontrakter om at etablere en fremtidssikret, driftssikker og sammenhængende platform, der både understøtter tryghed for borgerne og effektive arbejdsgange for medarbejderne på plejecentre og i hjemmeplejen. 

    Guldborgsund Kommune står over for en omfattende modernisering, hvor ca. 1.400 nødkaldeanlæg, 700 sensorer og 160 GPS-enheder skal udskiftes og implementeres på ny. Derudover har kommunen planlagt opsætning og idriftsættelse af op til 250 digitale observationsenheder til brug for anonymiseret tilsyn, hændelsesdetektering og understøttelse af natte- og tryghedsbesøg med særligt fokus på skærmede afsnit og midlertidige døgnophold pladser (MDO).

    Løsningen skal leveres som en helhed, hvor nødkald, medarbejderalarm og digital observation integreres med hinanden. Brugervenlighed og enkel drift er centrale krav, ligesom fuld integration mellem ydelserne i de to delkontrakter vægter højt. 

    Kommunen efterspørger løsninger, der er intuitive og stabile i drift, og som tydeligt viser, hvordan både borgernes behov for sikkerhed og medarbejdernes behov for overblik og handlekraft imødekommes i praksis. Tilbudsgivere skal derfor kunne dokumentere, hvordan tilbudte løsninger lever op til lovgivningskrav, datasikkerhed og driftsmæssig oppetid – og samtidig tilbyder en platform, som kan skaleres og udbygges i takt med fremtidige behov. 

    Dette udbud repræsenterer derfor en investering i at forbedre og optimere kommunens nødkaldsløsning samtidig med, at kommunen vil forbedre pleje til borgerne igennem Digital Observation.

    Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, og Guldborgsund Kommune vil til hver delkontrakt prækvalificere fire ansøgere til at give tilbud.

    Potentielle tilbudsgivere skal derfor som første led i processen ansøge om prækvalifikation .

    Frist for afgivelse af ansøgning om prækvalifikation er tirsdag den 17. juni 2025 kl. 10.00.

    Udbudsbekendtgørelsen kan ses på TED (Tenders Electronic Daily) https://ted.europa.eu/da/notice/-/detail/318704-2025, hvor der også er link til udbudsmaterialet.

    Guldborgsund Kommune tilvejebringer det frie leverandørvalg for hjemmehjælpsmodtagere på fritvalgsområdet via Godkendelsesmodellen. Det betyder at alle private firmaer, der opfylder Guldborgsund Kommunes godkendelseskriterier kan blive godkendt som leverandør.

    Guldborgsund Kommune behandler ansøgninger 4 gange årligt med følgende frister:

    1. marts
    1. juni
    1. september
    1. december

    Al materiale i forbindelse med ansøgning om godkendelse findes i nedenstående links:

    Ansøgningsskema om godkendelse af leverandør på fritvalgsområdet (nyt vindue)

    Vejledning og Godkendelseskriterier

    Kravspecifikationer Personlig pleje og Praktisk hjælp

    Kravspecifikationer Praktisk hjælp

    Beklædning og Hygiejne - bilag

    KMD Nexus - bilag

    Kontrakt udkast

    Databehandleraftale