Kvalitetsstandarder
Kvalitetsstandarderne skal sikre, at borgerne i Guldborgsund Kommune tilbydes et ensartet serviceniveau i forhold til den enkeltes funktionsevne.
Kvalitetsstandarderne beskriver det serviceniveau, som du kan forvente af Guldborgsund Kommune.
Det angivne indhold, omfang og udførelse af hjælpen sikrer sammenhæng mellem serviceniveau, de afsatte ressourcer, afgørelserne samt leveringen af støtten og hjælpen.
I nyere love kaldes kvalitetsstandarder for "serviceinformationer".
Guldborgsund Kommunes kvalitetsstandarder
- Kvalitetsstandard -Akut sygepleje (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard -Lindrende fysio ergo (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Primært Lymfødem (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Tilbud af behandlingsmæssig karakter uden for det ordinære behandlingssystem - SEL § 102 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Beskyttet beskæftigelse - SEL §103. Ændres til serviceinformation snarest.
- Kvalitetsstandard - Aktivitets- og samværstilbud - SEL §104. Ændres til serviceinformation snarest.
- Kvalitetsstandard – midlertidigt botilbud SEL § 107 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Længerevarende botilbud - SEL §108 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard – Borgerstyret personlig assistance SEL § 96 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Nødvendige merudgifter - SEL §100 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Hjælpemidler (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Hjælpemiddelområdet - SEL §§112, 113, 114, 116 (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Personlig pleje og praktisk hjælp (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - Socialpædagogisk støtte i eget hjem - SEL §85 og 85a (nyt vindue)
- Serviceinformation - Helhedspleje for borgere på plejehjem efter ældreloven (nyt vindue)
- Serviceinformation - Helhedspleje for borgere i eget hjem efter ældreloven (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - genoptræning (nyt vindue)
- Kvalitetsstandard - træning/vedligeholdende træning (nyt vindue)